Aplikacje iOS - dane i możliwości biznesowe

Na Opportunities.so pojawił się świetny tekst dotyczący możliwości biznesowych na rynku aplikacji iOS. Streszczenie/tłumaczenie ⬇️

❓ Dlaczego w 2021 wciąż warto patrzeć na mobile:

  • W 2020 całkowita sprzedaż w Apple App Store wyniosła 72 miliardy USD.
  • Przychody w modelu subskrypcji w 2020 wyniosły 12 miliardów USD.
  • Istnieje sporo relatywnie nieskomplikowanych aplikacji robiących 6-cyfrowe przychody roczne (WaterMinder - aplikacja rejestrująca picie wody, 40 tys USD przychodu miesięcznie).

🔑 Kluczowe obserwacje:

  • Gry zgarnęły ~ 70% całkowitej sprzedaży.
  • ~40% sprzedaży to Chiny. Ameryka Północna jest na drugim miejscu.
  • Zwycięzca bierze wszystko. 1% twórców generuje ~90% przychodu.
  • Na szczycie są aplikacje, które wszyscy znają - Tinder, Youtube, TikTok, Netflix.
  • Zaraz za nimi znajdują się wyrafinowane specjalistyczne aplikacje tworzone przez średniej wielkości firmy (przykład: Good Notes - aplikacja do tworzenie notatek, LumaFusion - aplikacja do edycji wideo, Duet Display - appka robiąca z urządzenia mobilnego drugi monitor).
  • Po usunięciu tych dwóch kategorii ciągle mamy prostsze aplikacje generujące zdrowy przychód (przykład: Planit Pro - aplikacja pomagająca fotografom znaleźć najlepszy czas do zdjęć krajobrazu. Generuje ~ 9 tys. USD przychodu miesięcznie.

💡 Możliwości biznesowe:

  • Aplikacje wspierające niszowe hobby (wspomniany Planit Pro czy Fishing Times Pro - appka informująca kiedy iść na ryby).
  • Aplikacje dotyczące nowego hype’u dietetycznego (na keto może być już za późno, ale zerknij na ‘Pegan Diet’).
  • Aplikacje treningowe pomagające w problemach zdrowotnych (przykład: SnoreGym - aplikacja pomagająca w walce z chrapaniem).
  • Stworzenie lepszej wersji popularnej aplikacji ze złymi ocenami (przykład - Farm Sprayer GPS - aplikacja pomagająca przy opryskach pól ma średnią ocenę 1.9, a generuje ~ 6 tys. USD przychodu miesięcznie).

📖 Wnioski

Pomimo dominacji wielkich graczy rynek jest wciąż pofragmentowany. Dzieki skali użycia produktów Apple można ciągle uzyskać solidny przychód, tworząc niszowe aplikacje.

Prywatnie jestem wielkim fanem aplikacji od Wild Ventures Jest to niewielka firma, której produkty wygrały w moim przypadku z takimi gigantami jak Calm, Headspace czy Endel.

PS. W każdy poniedziałek przesyłam porcję praktycznej wiedzy o tworzeniu aplikacji mobilnych. Dołączyć można na samym dole strony. ⬇️